• WIZYTA ROBOCZA W POLSCE

• 11.11.2021 10:25
      • Welcome to Poland.
        Trzecie i ostatnie spotkanie odbyło się w naszym kraju w Polsce. Zaprosiliśmy naszych gości, do naszej pięknej miejscowości- Pisarzowic. Było to dla nas organizacyjne wyzwanie, po uprzednich dwóch wspaniałych wizytach. Nasza wizyta rozpoczęła się od Wadowic- miasta Papieża Jana Pawła II, to w tym miejscu wszystko się zaczęło. Mogliśmy zobaczyć Bazylikę, oraz dom rodzinny Jana Pawła II.
      • Następnie, wybraliśmy się do Inwałdu- tam odwiedziliśmy Park Miniatur- to jedyne miejsce, w którym możliwa jest podróż dookoła świata w ciągu jednego dnia. Potrzebne było tylko kilka minut by przekroczyć granicę. W części górnej prezentowały się mini budowle wszystkich naszych zabytków z Polski, między innymi Wawel, który odwiedziliśmy następnego dnia,jak również Kościół Mariacki, Sukiennice, stara żydowską część miasta i spędziliśmy wolny czas na krakowskim rynku. Następnego dnia odbyła się wizyta w szkole. Uraczyliśmy naszych gośćmi pokazami tańców narodowych, inscenizacją sztuki , piosenkami uczniów, oraz zorganizowano premierę Bezimienni show. Goście mogli skosztować polskiej kuchni. Podczas poczęstunku, mieliśmy szansę powspominać poprzednie wizyty, porównać funkcjonowanie szkół i wymienić się spostrzeżeniami. Goście zobaczyli naszą szkołę, okoliczne Gimnazjum i Przedszkole oraz wspaniałe ogrody, z jakich nasza miejscowość słynie. Następne były Tarnowskie Góry- Kopalnia Srebra oraz Radzionków- Muzeum chleba, gdzie staliśmy się piekarzami. W dalszej części nie zapomnieliśmy o realizacji projektu- „Zawodów 2050”. Celem naszego spotkania była pomoc młodym ludziom w nabyciu podstawowych umiejętności i kompetencji życiowych dla rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego. Zostały zaprezentowane trzy prezentacje multimedialne dotyczące zawodów przyszłości i wynalazków, które będą służyć następnym pokoleniom. Wyciągnięto wspólne wnioski co do zawodów przyszłości. W Przekonaniu wszystkich krajów będą to zawody, które ułatwią nam życie, polepszą nasz byt, ochronią środowisko, zredukują stres, przez co będziemy bardziej zdrowsi. Aby sprawdzić co pamiętamy z naszych wizyt został zorganizowany konkurs, gdzie trzy kraje po raz pierwszy mogły stanać do rywalizacji. Odbyła się również pokazowa lekcja języka angielskiego dotycząca zawodów, w krórej wszyscy brali udział i doskonalili język angielski .Pod koniec wizyty podziwialiśmy Pszczynę, piękne widoki z Szyndzielnii, zwiedziliśmy miasto Bielsko- Biała, oraz pojechaliśmy zobaczyć smutną część naszej historii- Auschwitz- nazistowski obóz koncentracyjny. Wszystko zakończyliśmy wieczórem pożegnalnym, przy występach i tradycyjnej muzyce oraz zabawach. Wszystkie trzy wizyty były dla nas, zarówno uczniów jak i nauczycieli niezapomniane. Uczniowie poprzez czynny udział w projekcie mieli szansę poznać swoje umiejętności językowe, niektórzy mogli przełamać barierę językową, a dla drugich była to zachęta do nauki języków obcych. Ponadto poszerzyliśmy wiedzę o krajach partnerskich, oraz dowiedzieli się jakie zawody będą naszą przyszłością.